Home Nieuws Wat we doen Help ons helpen Magazine Nomineren Info Sponsorkliks
Wouter Duinisveld winnaar van én naamgever aan de Haagse Sportprijs voor Gehandicapten Wouter Duinisveld is de winnaar van de eerste Haagse Sportprijs voor Gehandicapten. De Haagse triatleet met een donorhart, schreef vorig jaar voor de tweede keer een Ironman (3,8 kilometer zwemmen, 180 kilometer fietsen en 42,195 kilometer hardlopen) op zijn naam. Er zijn maar twee anderen op de wereld die hem dit kunnen nazeggen. Sportwethouder Rabin Baldewsingh reikte vandaag in Caesar Fitness + Spa Resort aan Duinisveld een plaquette uit en van de organiserende Stichting Haagse Sportprijs voor Gehandicapten, kreeg hij een cheque van € 250. Jurriaan van der Meijden die een dwarslaesie opliep tijdens het rugbyen en de beste vriend is van Wouter, verraste de winnaar met de mededeling, dat de prijs vanaf heden naar hem vernoemd zal worden. De Wouter Duinisveld Award zal ieder jaar worden uitgereikt. Nederig Hans Willink, de voorzitter van de stichting, had nog een speciale boodschap van Ber van Driel, de honkballer die in januari werd gekozen tot Haags Sportman van 2015. Van Driel, die op de Antillen is voor een trainingskamp, roemde Duinisveld: ‘Wouter maakt je nederig. Hij haalt het maximale uit z’n leven, jaagt z’n dromen na én realiseert die nog ook. Ik hoop dat zijn positieve kijk op het leven anderen net zo inspireert hun ding te doen, als dat het mij doet. Wouter Duinisveld is een groots persoon en wat mij betreft de terechte winnaar van de eerste Haagse Sportprijs voor Gehandicapten’. Van het over Duinisveld verschenen boek ‘De Hartslag van een Ander’ had de uitgeverij 50 exemplaren meegenomen, zodat hij er een opdracht in kon schrijven voor de vijftig winnaars na hem. Wouter Duinisveld, winnaar van de eerste editie Haagse Sportprijs voor Gehandicapten: “Ik ben er trots op dat ik deze prijs vandaag in ontvangst mocht nemen. Daarnaast voel ik mij zeer vereerd dat de prijs nu naar mij is vernoemd. Ik hoop – net als Renske en Arie dat ook doen – bij te dragen aan het inzicht, dat er ondanks een handicap nog veel mogelijk is”. Op de goedbezochte bijeenkomst, waar vertegenwoordigers van sportorganisaties, gehandicaptenorganisaties, het bedrijfsleven en ook oud-topsporters aanwezig waren, kregen ook de twee andere genomineerden Renske van Beek en Arie van der Rassel, een plaquette voor hun bijzondere sportprestatie. Renske is Nederlands kampioen boardercross bij het parasnowboarden en Arie Nederlands kampioen darts voor minder validen.   Editie 2018 Het bestuur roept op, om Haagse gehandicapte sporters die in 2017 een bijzondere prestatie leveren, te nomineren voor de Wouter Duinisveld Award. Informatie daarover kan worden verkregen op de pagina Nomineren.
Foto: Richard Mulder