Home Nieuws Wat we doen Help ons helpen Magazine Nomineren Info
The Hague Disability Darts Invitational 2019 Op zaterdag 25 mei 2019 is de Lourdeskerk te Scheveningen het decor voor een groots internationaal dartstoernooi voor gehandicapte darters: het The Hague Disability Darts Invitational 2019. Zestien topspelers uit binnen- en buitenland zullen strijden om de beker, het prijzengeld en rechtstreekse deelname aan de WDDA Winmau World Masters Championships 2019, het WK, dat later in het jaar in Engeland wordt gehouden.
Deelnemersveld Die live streams worden verzorgd door 1:1 Productions, experts voor het in beeld brengen van darts. Zij doen dit ondermeer bij de Winmau World Masters, de Finder Darts Masters in Hotel Zuiderduin te Egmond aan Zee en de Bauhaus Dutch Open Darts. In februari was in Assen het Bauhaus Dutch Open Darts, waar ook een toernooi voor gehandicapte darters aan vastzat. De beste acht daarvan ontvingen een uitnodiging om bij ons mee te doen (eentje kan niet komen), en alle andere plaatsen werden opgevuld middels wild cards. Dat resulteert in een geweldig deelnemersveld van acht Nederlanders (waaronder de vier die bij de WDDA Winmau World Cup in februari te Oostende, namens Nederland derde werden), vier Belgen (het complete Belgische team, dat eveneens derde werd bij de World Cup), twee Engelsen (uit het nationale team dat won in Oostende), een Hongaar en een Deen. In tegenstelling tot 2018, wordt er niet één maar twee toernooien gespeeld. De zittende en de staande spelers werken een eigen toernooi met elk acht spelers af. De deelnemers: Er zijn twee sessies: Overdag (kwartfinales en eerste twee halve finales) van 10.30 tot 17.45 uur en ‘s avonds (halve finales en finale)van 19.30 tot circa 23.00 uur. Er is een voordelig passe-partout voor beide sessies.