Home Nieuws Wat we doen Help ons helpen Magazine Nomineren Info
Spelersreglement (Click HERE for the English version) 1. Het The Hague Disability Darts Invitational volgt de regels en reglementen van de WDDA en de NDB. Als voornoemde regels en reglementen, in een bepaalde situatie geen uitkomst bieden, dan beslist de toernooidirecteur van het The Hague Disability Darts Invitational. 2. Voor het The Hague Disability Darts Invitational kunnen zich zestien spelers plaatsen. De eerste acht die een uitnodiging ontvangen, zijn de spelers die tijdens het paradartstoernooi  van de Bauhaus Dutch Open Darts 2018, bij de laatste acht spelers in het toernooi zaten, de kwartfinalisten. Dit zijn de geplaatste spelers. De finalisten krijgen automatisch plaatsing 1 (winnaar) en 2 (runner-up).  De verliezend halve finalisten krijgen plaatsing 3 en 4, waarbij geloot wordt wie welke plek krijgt. Tussen de verliezende kwartfinalisten wordt geloot voor de plekken 5 tot en met 8. 3. Als een speler van deze groep kwartfinalisten van het Bauhaus Dutch Open Darts niet wil of kan deelnemen aan het The Hague Disability Darts Invitational, wordt deze plek automatisch een wild card, die aan de onderzijde van de plaatsingslijst zal worden geplaatst. De toernooidirecteur wijst deze toe. Dit wordt voor elke speler uit deze groep, die niet kan of wil deelnemen gedaan. 4. De volgende zes spelers die een uitnodiging krijgen, zijn de bovenste zes spelers op de Nederlandse paradartsranking zoals opgetekend na het paradartstoernooi van Open Rotterdam op 21 januari 2018. Mocht een speler uit die top zes al in de groep van kwartfinalisten van de Bauhaus Dutch Open Darts zitten, dan krijgt de nummer 7 van de Nederlandse paradartsranking een invitatie. Dit gaat door, totdat alle zes plekken van deze groep zijn gevuld. 5. Het deelnemersveld wordt gecompleteerd middels twee wild cards, die ook weer door de toernooidirecteur worden toegewezen. 6. Het gewonnen prijzengeld wordt uitsluitend per bank overgemaakt en is als volgt verdeeld: Winnaar € 1250,00, runner-Up € 750,00, derde plaats € 500,00 (2x), vijfde plaats € 250,00 (4x) en negende plaats € 150,00 (8x). Een speler kan het recht op prijzengeld verliezen, als hij of zij de sluitingsceremonie op zaterdagavond niet bijwoont. 7. De spelers worden geacht zich op vrijdagavond 16 februari in het spelershotel, het Ibis Den Haag City Centre aan de Jan Hendrikstraat 10 te Den Haag, te melden. Op diezelfde avond is om 19.30 uur de spelers meeting, waarin nog wat laatste zaken kunnen worden besproken en de envelop met benodigdheden wordt overhandigd. 8. In deze envelop zitten ondermeer consumptiebonnen en de toegangspolsbandjes. 9. Er is voor elke speler, van vrijdag tot en met zondag, een tweepersoonskamer gereserveerd. Voor elke speler hebben wij één gast gepland, die volledig meedraait in ons catering plan. Hieraan zijn voor de spelers geen kosten verbonden, net zomin als aan het ontbijt en het diner dat op zaterdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur wordt geserveerd in het naast het theater gelegen restaurant Spize. We zullen daar als groep dineren. 10. Op zaterdag  zal na het ontbijt vervoer klaarstaan om gezamenlijk naar het Theater aan het Spui te gaan, waar het toernooi om 10.30 uur zal aanvangen. Na afloop van het toernooi staat het vervoer weer klaar, om alle spelers terug te brengen naar het hotel, waar de after party plaatsvindt. 11. Het speelschema, compleet met format, zal daags na het Bauhaus Dutch Open Darts worden bekend gemaakt.