Home Nieuws Wat we doen Help ons helpen Magazine Nomineren Info
Gratis naar de workshop inclusiedans van DanceAble Dans is voor iedereen. Daarom startte Holland Dance in 2014 de DanceAble cursusreeks. Een uniek concept van danslessen voor mensen met en zonder (fysieke) beperking. Door deze bijzondere mix van deelnemers ontstaat naast het dansplezier een bijzonder danservaring. Na het succes van de cursussen is nu besloten vanaf 2 april 2017 een aantal losse workshops te organiseren. Zo kunnen geïnteresseerden makkelijk kennismaken met DanceAble. Tijdens de workshops krijgen deelnemers les van professionele Holland Dance dansdocenten. Door middel van verschillende dansoefeningen en choreografieën maken deelnemers kennis met moderne dans en ontdekken zij de veelzijdigheid hiervan. De docenten houden rekening met de verschillende mogelijkheden van alle deelnemers, zodat iedereen de les goed kan volgen. Naast het ontdekken van dans staat tijdens de workshops namelijk vooral dansplezier centraal! Voor wie? De DanceAble workshops zijn geschikt voor iedereen die van dansen houdt of eens wil uitproberen of dansen wat voor hem of haar is. Iedereen met of zonder beperking kan deelnemen aan de workshop. Er zijn ook geen leeftijdsbeperkingen. Gratis deelnemen De Stichting Haagse Sportstimulering voor Gehandicapten helpt graag een handje en betaalt de kosten van de workshop voor deelnemers met een beperking. Je kunt je hiervoor opgeven via deze link en dan kiezen voor de optie Vrijkaart. Data & locaties De lessen worden gegeven in Studio Holland Dance, De Gheijnstraat 51 en vindt nog plaats op de volgende datum: Zondag 2 juli van 11.00 tot 15.00 uur in Den Haag Kosten per workshop Regulier: €20,- Ooievaarspas (alleen in Den Haag): €10,- Handicap of beperking: Gratis! Contact Voor meer informatie kun je contact opnemen met Joanne ter Veen via joanne@holland-dance.com of telefonisch via 070-361 61 42. Holland Dance en inclusiedans Holland Dance is al meerdere jaren actief op het gebied van inclusiedans. In het najaar van 2014 werd de eerste DanceAble cursus georganiseerd. Dit initiatief ontstond na een geslaagd pilotproject tijdens het Holland Dance Festival 2014. Het project en de eindpresentatie maakten bij deelnemers en publiek een blijvende positieve indruk. In november 2015 organiseerde Holland Dance het driedaagse evenement DanceAble, bestaande uit diverse voorstellingen en een symposium, waarbij het doel was inclusiedans in Nederland op de kaart te zetten. In november 2017 vindt het tweede DanceAble evenement plaats.